12/13/13

My Brand New Peacock Chair


Van de week heb ik een oude kapotte Pauwstoel gekocht in de kringloopwinkel waar ik werkzaam ben in Dordrecht. Na wat opknapwerk en een goede schoonmaakbeurt staat de stoel in mijn woonkamer. Supergroot, maar o zo mooi. Mijn meeste vrienden vinden de stoel spuuglelijk. Maar ik zie er juist schoonheid in. Lekker over de top, maar ook luchtig doordat de uitvoering van riet is. Wat shabby kussentjes erin et voila.


De Pauwstoel was in de jaren 70 ontzettend geliefd, ook door celebraties van die tijd, zoals Marilyn Monroe, Brigitte Bardot en Shirley Temple. In die tijd werd de stoel voor het eerst geïmporteerd in Engeland en Amerika vanuit China. Het ontwerp is geïnspireerd door de pauw met zijn prachtige sierlijke staart. De stoel leent zich uitstekend in een Bohemian Chic en vintage stijl. Je kunt de stoel aankleden met kussens, plaids en gehaakte kleedjes. Mooi!


Ik ben van plan om in de zomer de stoel in een pastelkleurtje te verven, als ik het aandurf! Misschien zet ik de stoel in de zomer wel lekker op het gras. Op Pinterest vond ik supermooie DIY's, zoals op DesignLoveFest en PreciouslyMe. Geniet van de foto's die ik vond op Pinterest en laat je inspireren!
Liefs, Claire



Deze stoel is exact het model wat ik heb gevonden! 






2 comments:

  1. nou je hebt mij wel enthousiast gemaakt. Ik vind wel dat je hem een mooi pastel kleurtje moet geven. Op z'n minst wit... maar pastel is echt hel mooi. Ik wist niet dat ze dat pauw stoelen noemen. Je ziet bij sommige van die stoelen inderdaad pauwveren. Hele mooie foto's heb je gevonden op Pinterest. Ik weet zeker als je hem geverft heb dat je vrienden er wel van terug komen dat hij spuuglelijk is. De foto met die hele mooie jonge vrouw in dat mooie licht met prachtige kleding is ontzettend mooi zucht

    ReplyDelete
  2. Wow! supergave post, girly!! Nee, ik vind m niet spuuglelijk (hihi) maar t is niet mn favoriet. Maar in pastel ga ik waarschijnlijk wel om. En jou kennende, wordt het vast weer geweldig! (Wat is Matty klein in die grote stoel! hihi)

    ReplyDelete