9/8/14

My Restyled Living Room



Ook de woonkamer was weer toe aan een facelift. Ik kan eigenlijk nooit langer dan een jaar met hetzelfde interieur leven. Een gekke tik, ik weet het :) Maar door veranderen en restylen krijg ik energie en inspiratie. Van vooral granny chic elementen veranderde ik de kamer naar een wat stoerder geheel met industriƫle vintage en eclectische elementen.

De basis van de restyling was een aankoop van een nieuwe bank bij de Loods5. Mijn oude Queen Ann bank was inmiddels doorgezakt en had te weinig zitcomfort voor langere termijn. De oude bank was te mooi om van de hand te doen, dus deze staat nu in mijn tuin :)


Boven de bank hing ik twee vintage koffers op die ik eerst uit elkaar haalde zodat er vier elementen ontstonden. In de kaders zette ik letters, vintage wekkers, lijstjes en oude garenklossen neer. Naast de bank plaatste ik een grote plant (Pachira Aquatica) met een gevlochten stam. Planten geven een kamer direct een eclectisch en boheemse sfeer. 


Doordat de bank een witte bekleding is gaf dit met de rest van de elementen in de kamer een vrij steriele sfeer. De bank vulde ik met verschillende kussens en een oude sprei. Een extra kist onder de salontafel maakt van de tafel een verlengstuk. De bank is ontzettend lang, dus extra ruimte is wel gewenst. 




Naast de grote bank staat een mand met gehaakte kleedjes en stoffen. Deze wissel ik af in mijn interieur. Over de pauwstoel drapeerde ik ook een gehaakt kleedje en de stoel vulde ik met verschillende kussens om de boheemse stijl te benadrukken. Tegen de pauwstoel staat mijn gitaar waar ik heerlijk liedjes mee schrijf. Mijn liefde voor oude vogelkooitjes blijft, dus deze houden hun plekje aan de muur en op de vensterbank. Op de salontafel staat een vintage Italiaans dienblad met daarop een vaasje en blauwe glaasjes van VanVerre. 





 

Aan de andere kant van de woonkamer (naast de nis naar mijn slaapkamer) staat mijn Queen Ann kast waar mijn televisie in is verborgen. De kast kreeg net als de salontafel een mintgroene kleur en de muur verfde ik in een linnenkleur. Op de kast staan woonboeken, oude blikken en een vintage industrieel lampje. Onder de kast bewaar ik wat plaids voor de koudere dagen. Naast de kast staat een oud tafeltje die ik ook verfde met daarop een aardappelkist. Hierin bewaar ik mijn audio apparatuur en op de vloer staat mijn platenspeler van Crosley met LP's. Op het kistje staan twee planten in beige potten (zinkvaren) om weer de eclectische sfeer te benadrukken. De mooie gordijnen zijn van linnen en de moeder van mijn lieve vriendin maakte deze voor me! :) 


De lijstjes en frames hangen aan de beige geverfde wand. Hieronder staat sinds kort een Hammond Piano, later komt dit aan bod in een andere blog post :)


Naast de bank staat de oude commode van Matthews kamer omdat dit mooi werkt met de witte bekleding van de bank. Koffers vind je in elke kamer terug van mijn huis, dus uiteraard ook in de woonkamer. Deze drie zijn gevuld met speelgoed van Matthew, evenals de commode. Zo heeft hij in de woonkamer een speelhoek die in de avond opgeruimd is. Op de commode staat een granny chic lampje, een vintage radio en hangt er aan de wand een ovalen sierlijst. Links tegen de grote wandkast staan gitaartjes van Matthew. 



3 comments:

  1. Erg leuk geworden zeg! Groetjes, Milou.

    ReplyDelete
  2. so Claire,dat was me weer een rondleiding. Ik vind het echt super gaaf geworden. Echt vintage. Veel kleur in vergelijking met je vorige woning.... jij was toch altijd van het wit wit wit...? kost ook veel tijd om alles te witten. Mijn smaak veranderd ook om de havenklap... we gaan binnenkort verhuizen en dat betekend een nieuwe keuken en vloeren enzo... maar ben zo bang dat ik dat na een tijd toch weer beu ben. ik vind het ook leuk bij jou dat jij weer een hele andere look geeft met een aantal veranderingen. maar je vloer is nog steeds het zelfde... ik zou dat dan ook willen veranderen.
    ik moet je helaas teleurstellen over de vlinders die zijn vorige week verkocht... oh echt jammer :-( had het heel leuk gevonden als ze bij jou terecht waren gekomen.
    hoe ziet je keuken er nu uit of is die nog het zelfde

    liefs sanne

    ReplyDelete
  3. Hi lieve Sanne! de 15e komt er een post over de keuken, ik blijf bezig in huis ;) Het huisje wat ik nu heb heeft veel meer vintage ipv wit brocante inderdaad. Ik vind het een stuk gezelliger voor nu, maar wie weet verander ik ooit weer naar alles wit, je weet maar nooit ;) Wat gaaf dat jullie binnenkort gaan verhuizen, heerlijk! Een houten vloer is natuurlijk het mooiste, de vloerbedekking heb ik nooit vervangen, kost nu teveel geld helaas. En jammer van de vlinders!! Hopelijk volgende keer beter :)) Veel liefs en mooie dag vandaag, Claire

    ReplyDelete