9/29/13

Vintage bookpages as wallpaper


Op mijn werk houd ik me het liefste bezig met styling. Afgelopen week mocht ik een leuk project uitvoeren. De achterkant van 6 nieuwe boekenkasten mochten worden bekleed met vintage boekpagina's. Ik zocht een serie boeken op in dezelfde grootte en stijl. Deze boeken zijn Engels en hebben een mooie typografie. Omdat het kasten zijn en geen muur koos ik bewust voor een wat kleiner formaat pagina zodat er een duidelijk patroon zichtbaar zou zijn op de achterkant van de kasten. Om het patroon iets te breken gebruikte ik op een aantal plaatsen coverpagina's en indexpagina's. Alle pagina's lijmde ik handmatig met lijmrollers. Dit omdat behanglijm of spuitlijm de pagina's zou verkleuren en vlekken zouden geven koos ik voor lijmrollers met permanente hechting - deze houden de zuurte van het papier neutraal. De lijm bracht ik aan op de kasten in plaats van het papier. Deze pagina's zijn al verzuurd waardoor het papier zou loslaten op de lijmrol. Heel veel werk dus! Uiteindelijk na meer dan 20 lijmrollers en uren werk waren de kasten bekleed met boekenpagina's als behang. Klanten hebben nu een verrassende entree als ze op de eerste etage komen op de boekenafdeling!
Liefs, Claire














2 comments: